יום שני, 14 במרץ 2011

קונספט לאתגר "אגדה של עיצוב"

שלום חברים.
המכללה הישראלית לאנימציה עשתה מעשה, ואירגנה תחרות בהשראת דמויות מהאגדות/ סיפורי עם. זה תמיד משמח אותי לראות שיש כאן יוזמה ליצירה מקומית.
לינק לפרטים כאן
אגדות ואתגרים מסתבר זו חולשה אצלי. כך שלא יכולתי להשאיר את הווקום מונח במקרה הזה.
על הפרק שני כיוונים, שאם הלו"ז יאפשר לי יבשילו לכדי משהו שאפר גם להציג.

אופציה הראשונה מתארת את המפגש בין טווידלדי, טווידלדם ועליסה. ארץ הפלאות במקרה הזה היא זירת איגרוף.
האופציה השנייה תעמוד תחת הכותרת - "scarecow wish" שיותר מאתגרת ברמת הביצוע והפרשנות, היא עולם מקביל לקוסם מארץ עוץ, שבה הדמויות הן ראליסטיות עם קוים מאפיינים לסיפור, אך בצורה אלגורית בלבד: איש הפח הוא אופנוען או חייל מופנם שאוחז בטוטו, שאמור להיות כלבלב מצועצע , האריה הוא ביטניק. חנון עטור זקן וראסטות, דורותי היא ילדה שמחבקת את הדחליל, שבמקרה הזה הוא בחור צנום, מחוסר הכרה ששוכב במיטה וראשו עטוף תחבושות לאחר ניתוח ראש, כראוי למישאלה שלו.
אני לא בטוח עד כמה הרעיון קריא. אשמח לשמוע דיעות וביקורות.
רק בריאות
ליאור


10 תגובות:

  1. הרעיון הראשון נשמע טוב ונראה מבטיח.
    הרעיון השני לא ברור. ניסיתי לנחש לפני שקראתי הכל ולא יצא מזה כלום - למרות שידעתי שזה אמור להתקשר לאגדה כלשהי. אולי זה רק אני, אבל זה אומר שבטוח צריך לשפץ את זה קצת. נראה לי שהכי חשוב לחבר את הדמויות יותר לדמויות מהסיפור - להוסיף להם אלמנט כלשהו. למשל ציור של ג'ונגל על החולצה של הביטניק, כובע קש שתלוי מעל הראש של הדחליל (או יותר עורבים).. נעליים אדומות לדורותי... לא יודע מה אפשר לעשות לאיש הפח. מתאים לו להיות חייל, אבל זה מבלבל מדי כשהוא עומד שם עם שאר הדמויות שלא נראה שיש בכלל קשר בינהן. לא יודע...
    השמלה האדומה של דורותי מתקשרת ישר לכיפה אדומה ורק מסבכת את כל העסק יותר. אני מבין שזה בולט יותר על הרקע של השמיכה, אבל זה בעייתי מבחינה סמלית. במיוחד כשאין לה נעליים אדומות - הדבר היחידי חוץ מטוטו שיכול לקשר אותה לסיפור. טוטו, דרך אגב, בסדר (רואה? אני יודע לעשות עוד משהו חוץ מלהתלונן!).
    הצהוב על הקיר זה טאץ' נחמד, אבל זה לא מספיק. בקושי שמים לב לזה. אולי אם כל הקירות היו לגמרי צהובים...? או שלא.
    אוקי אני ניסיתי לעזור, מקווה שלא קלקלתי לך את השחק לעבוד על זה או משהו. זה נראה ממש טוב, אני פשוט לא בטוח עד כמה חידתי אתה רוצה שזה יהיה.

    השבמחק
  2. יאפ, ניסחת את זה היטב, ולא קילקלת דבר. להפך...
    אני מסכים שהקונספט הראשון הרבה יותר מדוייק ועונה על על הבריף. אני גם יודע שהקונספט שמאחורי הקוסם מארץ עוץ לא קריא בעליל. העניין הוא שאני מנסה לא ללכת למקום הקל הם ברמה הרעיונית והן בויזואלית.
    נקודות ההשקה של הדמויות לסיפור יכולות להיות ברמה הצבעוניות, כמו דרך האבנים הצהובות, הנעליים האדומות וכו, ברמת שפת הגוף, וגם ברמה הצורנית- עורב, שיריון.
    הרשימה שלך עזרה לי קצת למקד את הדברים ולנסות לצמצם את טווח הפרשנות.
    את השמלה של דורותי אחליף לצבע תכלת כמו במקור, למען הסר ספק, והנעליים כמובן הן פריט מאסט.
    כובע הקש הוא רעיון מצויין שיחיד עם סרבל שתלוי על קולב בצד ישלים את הדמות של הדחליל.
    את טוטו בהתחלה שמתי ליד דורותי, אבל חשבתי שיש בזה משו יותר אפקטיבי אם דמו החייל הקשוחה, תחזיק כלב קטן ואידיוטי.
    האריה, מעבר לרעמה ולזקן, ניסיתי להעביר את תכונות האופי מתוך הפוזה שלו, יש פה בהחלט חשיבה לעשות.

    תבורך על התשובה המושקעת
    ליאור

    השבמחק
  3. פחחחח רק עכשיו קלטתי שאני עובד פה כל היום על הזמנה לחתונה שהקונספט שלה זה הקוסם מארץ עוץ! איזו הצתה מאוחרת, בחיי.
    הייתה לי בעיה דומה עם הדחליל - זה לא היה מספיק ברור אז הוספתי לו את הבגדים של הדחליל (אצלי זה מריונטה כי הכלה מפעילה בובות, איכשהו חשבתי שזה מספיק שציירתי בובה. בובה, דחליל... דומה אבל מסתבר שלא מספיק).

    השבמחק
  4. אההההההה כתבתי פה משהו ענק (אני חושב שהתעלתי גם על התגובה של איצקוביץ - בכמות בכל אופן) ובלוגר הרג לי אותה.
    עד שאני משקיע... טוב, אם אני ארגיש שזה עדיין נחוץ אני אשכתב את זה שוב לפחות בחלקו מחר.

    אני לא אשכח את זה בלוגר, אני לא אשכח...

    השבמחק
  5. thats a wonderful start !
    I like the concepts
    I'd suggest more rough scene simple sketches as part of the process for the wizard of oz or alice, whichever you'll choose. perhaps you'll find more 'explosive' moments in the story or other ways to present the hospital
    before you lock into render mode

    this process will add more richness to whatever image you'll choose rendering

    Stav- it is a painful moment in every blogger's life. be strong.

    השבמחק
  6. יש לי חולשה לסיפור של הקוסם מארץ עוץ.
    בנוסף אביב גנב לי את המילים מהפה, וגם ניסח את זה קצת יותר בצורה פואטית :) אז בקיצור. לחבר את כולם וליצור חפצים שיסגירו את הסיפור של הקוסם. כמובן שבסוף הייתי עושה משהו שונה עם הקומפוזיציה, יש פה הרבה דברים מעניינים שאפשר לעשות עם כלכך הרבה דמויות..

    השבמחק
  7. רוב הדברים שרציתי להגיד נאמרו פחות או יותר, אבל אני אוסיף עוד כמה בילבולי שכל שנשארו לי מאתמול.
    אני חושב שאתה יכול "להסגיר", כמו שסייב אמר, את ההקשר של הדמויות בצורה שהיא לא קלישאתית, כמו שנראה שאתה מנסה להמנע.
    למשל אם תראה כמה שיותר את גופו של הדחליל חשוף וכחוש וראש טיפה גדול (הייתי גם מוסיף חיוך קטן ומיסתורי - כאילו שבאופן לא ברור ניתוח ראש זה משהו רצוי), אלו סוג הדברים שאני חושב שמקרבים את הקורא לפיענוח מהיר יותר של התמונה מבלי להאכיל בכפית.
    כמה שיותר אלמנטים קטנים כאלה ביחד יכולים להשיג את התוצאה הרצויה, אני מאמין.
    אגב, אישית אני חושב שטוטו הוא חלק מהלוק הדפינטיבי של דורותי, אבל זה נתון לוויכוח.
    וגם נדמה לי שמשקפיים לאו דווקא מוסיפים לאריה שהדבר הכי חשוב בו הוא הבעת פחד או התגברות על פחד בשפת גופו ובפניו - ודווקא מתאימים יותר לאיש הפח שלהסתיר את רגשותיו נראה לי חלק מהאישיות שלו (וגם מתאים לו הלוק המחושב), או אפילו לדחליל שהסטיגמה של לובש משקפיים הולם אותו.
    בעניין הסביבה לדעתי צריך אלמנט שמקרב למראות שאנחנו זוכרים מהסיפור - כלומר, לפחות איזה עץ בחלון, או תמונה על הקיר של טבע או של סביבה פנטסטית כלשהי. ובעניין הקיר אולי ממש תראה טקסטורה של לבנים או טפת משבצות, למרות שזה לא נהוג בבתי חולים - או אולי שינויי צבע יותר חדים בקיר כדי להדגיש איזשהו פס ייחודי וזהוב.

    הרבה בהצלחה, אני מאוד מחבב את הסקיצה הזאת ואני מאמין שגלום בה הרבה פוטנציאל למרות ובגלל האתגר. לדעתי אתה צריך ללכת על זה :)

    אהא! קבל את זה בלוגר!

    השבמחק
  8. טיבי- בחורצ'יק, ממך לא שמעתי מזה זמן. מה שלומך?
    בימים פחות לחוצים הייתי מאמץ את עצתך בשתי ידיים, אבל לאור הלו"ז הקצר, והזמן המועט שיש לי ברמה היומיום להשקיע בזה, אני אשאר עם הגרסה הנוכחית, בתקווה שאצליח להביא אותה למקום שיעשה לה טוב

    סייבדה- כן גם אני נתקף חולשה בלתי מוסברת לסיפור הזה. יש בו כל מה שצריך לקונספט טוב. לגבי הקומפוזציה, אני מחבב את הכיוון הנוכחי בעיקר כי זה שונה ממה שאני עושה בדרך כלל . בדומה לסקיצה של טוודלדי וטוידלדם.

    סתו- חייב לרוץ, תגובתי בהמשך

    השבמחק
  9. לפני ההמשך, תיקון: לא בדומה לסקיצה של טווידלידי+דם אלא בניגוד...
    ועכשיו סתיו:
    קודם כל תודה על הנחישות, וההתמדה. אני מסכים איתך שזו הליכה על חבל דק. תמיד יש את הרצון להגיע לצופה דרך המכנה המשותף הגדול ביותר, שיאפשר גם ביטוי של הרעיון בצורה חכמה וגם את הקריאות שלו. אישית אני הרבה יותר מתחבר לעבודות שיש בהם יותר אלמנטים חידתיים שגורמים לי להתאמץ ולחפש רמזים ולבנות סיפור, מאשר עבודות שהכל כבר מונח לפני לעוס ומעוכל.
    אני בהחלט אאמץ חלק מן הרעיונות שהצעת בנוגע לסביבה. יש פה עוד הרבה עבודת פיצוח, אבל כמו שציינת בפסקה האחרונה זה סיבה מצויינת להמשיך לחצוב בסלע הזה ולקוות שבתוכו שוכן יהלום.
    תודה לך ולכולם על מילות העידוד והרעיונות הצויינים. זו בדיוק הסיבה שאני נהנה לחזור לפה כל פעם מחדש.
    כיפק היי לכם.
    ליאור

    השבמחק