יום שישי, 29 בינואר 2010

מציץ מהקבר

אני די קבור בעבודה בשבועות האחרונים, ולא ממש יצא לי להיות הכי פעיל.
אז הגיע הזמן לאיזה פוסט חדש סוף סוף אני חושב...


דמות מהירה, 30-45 דקות


קצת ידיים בפחם



כמה דוגמאות מתוך סדרה של איורים פנימיים שעשיתי לספר שייצא בקרוב. את הציורים של העטיפה אני אעלה בפעם אחרת.
אלה איורים קטנים שיופיעו בתחילת כל פרק. כל איור בין חצי שעה לשעה.

7 תגובות:

  1. צ'מע מיסטר... היכולות שלך בטכניקות קלאסיות נהדרות. הלוואי עלי לשלוט ככה בפחם.
    האיור הראשון של הלוחמת הכי מוצלח בעיני. ציבעוניות ותאורה נבדרים וגם בהעמדה של הפוזה יש משהו מאוד דינמי ומקוי- לא חושף את כל הקלפים ומשאיר לדימיון לעבוד קצת.
    באיורי הפחם יש מקומות מאוד מוצלחים כמו ההקלפיפ והחלון. המקומות הפחות טובים הם כשהלבנים הולכים לאיבוד ואז האיור הופך להיות מאוד אטום ובוצי, כדוגמת הבחור שיושב בדיכי.
    אתה הולך ומשתבח.

    השבמחק
  2. הבחורה הראשונה מקסימה, התאורה עליה יפה ביותר וגם הקומפוזיציה מעניינת מאוד.
    הציור של הקלפים גם עשוי יפה מאוד.יש קצת הרגשה שבשאר הדברים ההעמדה של האלמנטים בפריים קצת סטטית וסימטרית מדי. רק מחשבה להמשך
    כל הכבוד ובהצלחה עם הספר

    השבמחק
  3. איזה בוחטה של עבודות!

    כולן יפות מאוד, במיוחד העבודות בפחם. אני מנסה לעבוד קצת עם פחם בתקופה האחרונה, וזה בהחלט מדיום מסובך.

    כמה דברים, אני מקווה שאני לא נופל עליך פה-
    הציור של האישה טוב, צבעים ופוזה טובים. לא כל כך ברורה לי ההחלטה שלך לשים אותה בפינה ולחתוך לה את השיער.
    לגבי האנטומיה- הכתף נראית כאילו היא מקופלת בזוית אחת, והיד ממשיכה בזוית אחרת. זה נראה קצת כאילו משהו שבור שם.

    ומשהו לגבי הגמדים- הגמד הראשון טוב, אבל כרגע השכפול שלו גורם לכל השלושה להראות כאילו הם מרחפים קפואים בפוזה הזאת, ולא באמת רצים. הייתי משנה להם את הפוזה, שם כל אחד בשלב קצת אחר של הריצה.

    ובסך הכל אחלה עבודות, ומגוון מרשים של נושאים.

    השבמחק
  4. good stuff
    note (to myself as well) is to avoid "sloppiness" in your rendering.

    "painterly" and Sloppy brush work are two different things that often gets mixed. and now days, due to "speed painting" fashion it's more common.

    A nice way to feel the difference is to make a master copy (traditional or digital) of and oil painter- my choices were usually Vermeer (very tight painting), Sargent and Repin(visible movement). you will see how after making every measured stroke they don't leave unwanted "noise" hand movement only measured movement that describes the form and movement best.

    this is all good work, and I am happy to see grand posts like that.

    השבמחק
  5. איזה כיף לקבל תגובות כאלה מושקעות.

    ליאור - התבלבלת מעט, כי האיורים לספר הם דיגיטליים ולא בפחם, למרות שאכן ניסיתי לכוון להרגשה של פחם :]
    בכל מקרה, תודה בנאדם, אני שמח על התגובה שלך.

    שרוליק - תודה, אולי אני אקח את הדמות של הבחורה ואשחק איתה עוד בעתיד.
    האיורים לספר הם איורים קטנים (5-7 ס"מ) מאוד שיופיעו מתחת לכותרת של כל פרק. הם באים להראות כל מיני פרטים קטנים (חפצים, דמויות משנה, מבנים וכו') מהפרק, שציירתי על פי בריף מאוד ספציפי. בסופו של דבר ה'סטטיות' שתיארת משרתת את המטרה.

    אסף - אני עומד מאחורי המיקום שלה בפריים, שנותן עניין ודינמיות. זה עדיין רק משהו מהיר של חצי שעה בערך, ואולי אם הייתי ממשיך את הציור אז זה היה משתנה. אני מקבל את ההערה לגבי הכתף, שצריך לחדד שם מה קורה.
    לגבי הגמדים, זו לא ממש הבחירה המועדפת עליי אישית. חלק מהעניין אצלם זה שהם זהים אחד לשני ורצים באופן מסונכרן/צבאי שכזה, אז שלבים שונים של ריצה לא באים פה בחשבון. כמובן שאפשר לפתור את זה אחרת, אבל במגבלות הזמן-כסף זה סביר, וכל עוד הלקוח מרוצה...

    טיבי - אני מבין מה אתה אומר ומסכים, אני מנסה להתקדם באופן איטי ובטוח בנושא הזה. זה כמובן טיפ טוב לכולם - גם אני אוהב לעשות studies של סרג'נט, וגם של סורולה, מהכיוון החופשי והאנרגטי יותר, וההעדפה שלי במשהו יותר 'דייקני' הוא בוגרו. כבר שמתי פה לא פעם כאלה ניסיונות לימודיים.

    השבמחק
  6. איזה פוסט מכובד,
    אני אוהב במיוחד את רישומי הפחם של הידיים ואת האיור הקטן של השוקולדים. גם הבחורה מוצלחת בעייני וגם המיקום שלה בדף, רק כפות הידיים והרגליים שלה נותרו מאחור בעיבוד שלהם. 
    בחלק מהרישומים הקטנים הקשקוש של הרקע גונב את ההצגה מהאובייקט המרכזי ובתמונה של השולחן יש בעיות עם הפרספקטיבה, אבל בגדול, הרבה כבוד.

    השבמחק
  7. סחתיקה גל. אי אפשר שלא להתרשם מהפירוט והריאליזם של כל העבודות ואותי אפילו עוד יותר מרשים הזמו המועט שלקח לך לעשות אותם.
    באמת שנשאר לי רק לקנא :)

    השבמחק