יום ראשון, 30 בינואר 2011

שבוע טוב כולם :)

(הפעם יש לי שאלה, כך שאני מתנצל מראש על כך שאין שום attachments בהודעה הזאת.)

אני טס בעוד שלושה שבועות לאירופה, לטיול של חודש. חוץ מלבקר במוזיאונים, לטייל ברחובות וללמוד אורחות נימוס ודרך ארץ, חשבתי גם לנצל את הנסיעה להכנס ולראות בתי ספר לאמנות ועיצוב. עברתי על כמה דיונים בפורום כאן, ואני עדיין לא מוצא את עצמי בים המידע.
באחד הדיונים שם הם מפרידים בין בתי ספר ששמים דגש על ציור בגישה אופטית (כמו העבודות של יוצאי בית הספר של הירשברג, או האימפרסיוניסטים), לבתי ספר שעובדים בגישה יותר קונסטרוקטיבית (ציור אקדמי, כמו שמלמדים המורים הרוסיים). אני מתעניין יותר בסוג השני שני של בתי ספר, שמסתכלים על ציור בגישה יותר כוללת ובנסיון להבין "איך דברים בנויים" ולא "איך הם נראים". אני לא מגביל את עצמי לציור - אם ידוע לכם על מקום שממש טוב בלימודי פיסול, איור, קונספט ארט, בניית תפאורות או עיצוב צעצועים, אני אשמח לשמוע.

אשמח לשמוע מה יש לכם להגיד בעניין.

המון תודה!
-מתן

5 תגובות:

  1. אני לא מכיר יותר מדי בתי ספר מבחינת שמות. התחומים שנתת מפוזרים על ספקטרום מאוד רחב, ולדעתי לא תמצא מקום שילמד אותך את הכל. או שתמצא, וזה יעלה לך הון קטן. או גדול. בכל מקרה, לדעתי באיטליה יש הרבה סדנאות, שלדעתי מלמדות את שתי הגישות. תעשה חיפוש, אני בטוח שתמצא.

    לגבי שכר לימוד- יש לך מגבלות מסוימות? כי לפחות ממה שאני מכיר על סמך נסיון אישי, הוא יכול לטפס לרמות מטורפות, וזה בלי להחשיב את יוקר המחיה בארץ אחרת.

    אני אשמח, חוץ מזה, לנסות לענות לך על שאלות שיש לך לגבי לימודים בארה"ב, אם זאת אופציה, כי זה מה שאני עושה כרגע.

    השבמחק
  2. הי אסף,
    אני לא מחפש מקום שילמד אותי הכל. אם אני אמצצא בית ספר שימצא חן בעיניי שעוסק באחד מהתחומים האלה זה יהיה מצויין.

    המגבלות שלי לגבי שכר לימוד הן שאין לי כסף לשלם שכר לימוד. זאת הסיבה שחשבתי שאירופה עדיפה על ארצות הברית. בדקתי קצת עלויות של בתי ספר בארצות הברית והבנתי את סדר הגודל, בעוד שהנחתי שבאירופה המחירים שפויים יותר ואפשר להתארגן על מלגות בקלות רבה יותר.
    בכל אופן, בתור התחלה אני רוצה לחפש בית ספר שמוצא חן בעיניי ורק אחר כך לברר איך אני מוצא דרך לממן את הלימודים, אחרת אני לא אתחיל אף פעם.

    איפה אתה לומד בארה"ב?

    השבמחק
  3. הי סייב,
    ראיתי את התגובה שלך רק עכשיו.

    הסתכלתי על גלריית התמונות שם וזה נראה שהם מאוד נוטים לאמנות עכשווית וקונספטואלית, ופחות להעברת כלים טכניים לתלמידים. זה רושם מוטעה?

    השבמחק
  4. יש איזה אמן (משוגע) אבל טוב שלמד שם ותמיד המליץ על המקום. ההתרשמות שלי היא שהם לימדו אומנות קלאסית... אבל אולי זה לא נכון.

    השבמחק