יום רביעי, 10 בנובמבר 2010

התנסות בסגנון צביעה חדש

אני עושה נסיונות בסגנונות צביעה שונים ומשחקים עם שילובים גרפיים יותר באיור. פה רציתי צבעוניות שמחה ונעימה כקונטרסט לנושא האפל משהו (מפתיע) של הציור. יש פה משהו שמרגיש לא פתור פה לחלוטין בצביעה, וברור שלרישום עצמו יש מגוון בעיות...

אני לא מצליחה לעמוד על מה בדיוק מפריע לי, אשמח להערות.

5 תגובות:

  1. אני אוהב את הסתירה בין הצבעים לנושא, זה מבלבל בצורה נעימה ואפילו מגביר את העומק של הנרטיב :)... בקשר לצביעה בראש ובראשונה ניראה כאילו אין מקור אור מרכזי, יש הרבה סתירות, כמו ביד השמאלית של הבחורה, החצאית וכו' וכו'. הקונטור תורם לאוירה המשוגעת אבל הוא עבה מדי ולא אחיד. חסר עומק לדברים יש תחושה שטוחה בזמן שיש רמז להתחלה של עבודת רנדר כמו בחזיה, חצאית ורגל. בכללי הצביעה ניראת שילוב של 2 טכניקות שונות וזה לא ניראה טוב, אני לא מאסטר בצביעה אבל ממזמן קיבלתי את הרושם שעבודה צריכה להיות שווה על כל רבדיה.
    דבר אחרון, את אמנם הזכרת את הבעיות ברישום אבל זה מוריד ממש מהערך של כל העיצוב בעיקר בפנים ובאגן של הבחור.

    השבמחק
  2. משהו פה קצת מזכיר לי צביעה של אומן בשם בן פיקה(פיקט), הוא צרפתי שלמד ב ג'ובלין או איך שאומרים את זה.
    http://www.benfiquet.com/wp-content/gallery/3D/3d_vieux05.jpg
    http://www.benfiquet.com/wp-content/gallery/3D/3d_character02_2.jpg

    אני מסכים לגבי הקונטור שלפי דעתי קצת הורס פה את הצביעה. גם מבחינת העובי וגם מבחינת הצבע שלו. יש בעיות אנטומיה כמו ההפרצוף של הבחורה שחלקו העליון בזווית אחת והפה +אף בזווית שניה, גם הרגל, הפנים, היד. החריץ תחת (?) של הבחור נראה שהוא לא ממוקם טוב ביחס לזווית של הגוף. מצד שני האלמנטים הגרפיים תורמים פה לתחושה של התקיפה(שקצת אבדה עם כל הצבע הרווי) לפי דעתי אפשר היה לתת לבחור קצת יותר לכלוך שחור במקום הצבעים שלו כדי שיהיה קונטרסט בינו לבין הבחורה שהוא תוקף (שחור מול צבע) אבל לא להוריד את האדום של המרפק שלו בתהליך, כי אולי זה יכול לעזור לסצנה. מבחינת קומפוזיציה היד החונקת שלו נמצאת בפוקוס, ככה שישר מבינים שיש פה תקיפה, אבל אולי הפרצוף שלה הוא יותר משמעותי בציור מכיוון שמסתכלים עליו רואים שהיא נחנקת. ולכן אולי כדאי לשים את הפרצוף שלה בנקודת הפוקוס שבה נמצא המפרק כרגע ?
    אהבתי את מה שעשית עם האצבעות שלו על הרגל, זה טאץ ממש טוב :)

    השבמחק
  3. תודה רבה על ההערות עובד, סייב. אחלה אבחנות. דרך אגב זה לא החריץ תחת, זה קו מתאר של השריר. הוא לא מטופל נכון - מה שמוביל לחוסר הבנה... :)

    השבמחק
  4. אותי תפס החלק הנופל של השמלה באזור החזה - הוא צריך להיות יותר רפוי...
    הסקאלה הצבעונית נהדרת!

    השבמחק
  5. נראה לי שאולי הבעיה היא בחלק התחתון של הגבר, המותן הצרה הזו והתנוחה, שהיא מאד נשית, ההבלטה של הטוסיק לעומת הגב - יש זה משהו שמזכיר את הדמויות של הגברים בסרטים של וולט דיסני ובדפי צביעה להדפסה לילדים. לדעתי, זה מוריד מתחושת העוצמה שאמורה להיות לגבר בציור.

    השבמחק