יום רביעי, 2 ביוני 2010



21 תגובות:

  1. לק"י

    יופי של ציור ואדים!
    ממחיש את המציאות העקומה שבא אנחנו נמצאים!

    השבמחק
  2. הרתעה ישראלית מודל 2010:

    חיילי קומנדו של שייטת 13 יורדים באישון לילה לספינה שנמצאת במים בינ"ל ואז מתבייכנים לעיתוני העולם "הם הרביצו לנו במקלות וסכינים"


    Zahal has jumped the shark

    השבמחק
  3. אנחנו מתנצלים יותר מדי והומנים יותר מדי. חיילים נלחמים עם מה שנתנו להם. ומי שהחלית שפיינטבול מצתלם פחות אלים מכדורי גומי - הם המפקדים וממשלה. בפעם הבאה יותר גומי וגז. אולי ישברו למפגינית את כל העצמות, אבל בלי הרוגים.
    לא נורא, נלמד גם מזה.

    השבמחק
  4. נכנסנו למלכודת, מה שהפך למנהג די נפוץ שלנו בשנים האחרונות.

    לגבי הציור, הוא די קולע, למרות שלי באופן אישי הוא יותר מדי "in your face", מאכיל את הצופה בכפית עם המסר. אני מעדיף קריקטורות שגורמות לך לחשוב קצת.

    השבמחק
  5. בואו כולנו נגונן אוטומטית על צה"ל - גם כשצה"ל פוגע בכח ההרתעה של ישראל במעשיו. כלומר צה"ל פוגע ביכולת שלו להגן עלינו ואנחנו מגוננים עליו במקום לדרוש שיעופו ראשים.

    ולא מדובר רק במפקדים שנתנו הוראות הזויות. מדובר גם בלוחמי השייטת שהתראינו בעמודי העיתונים הראשיים והתבכיינו כמו כוסיות על זה ש"תקפו" אותם עם מקלות וסכינים.

    בושה וחרפה לצבא הכי גדול במזה"ת.
    לא בשביל זה אני משלם אחוזי מס הכנסה מהגבוהים בעולם...

    השבמחק
  6. אסף: אתה צודק, אני גם אוהב כאלה. לא היה לי הרבה זמן פנוי בעבודה אבל רציתי מאוד לצייר.

    השבמחק
  7. שרבן, לא נראה לי שהצבא שלנו הוא הגדול במזרח התיכון.
    והראשים שצריכים לעוף שייכים בעיקר לחברים רמי המעלה במשכן הכנסת, לדעתי. אף אחד לא מגן פה על אף אחד- אבל זאת היתה מלכודת מתוכננת מראש, נראה לי שלפחות על זה יש הסכמה.

    השבמחק
  8. אמת. האחראים הם הפוליטיקאים ומקבלי ההחלטות. אין לי טענה וחצי טענה לחיילים עצמם. ברור שהנחו אותם להתראיין, ואני לא מבין למה "תקפו" כתוב במרכאות.

    השבמחק
  9. ואדים- אוהב את הסיגנון לגמרי :)
    מה שכן הייתי מסתפק בכיתוב "PEACE", ואולי במקום היד המונפת כאגרוף הייתי מניף את שתי אצבעות ה- "V"\"PEACE" שכולם כל כך אוהבים..

    לפוליטיקאים הובטח מבצע מעצר חלק וללא הרוגים והם אישרו אותו כמו שאושרו מעצרי המשטים הקודמים. קרתה פה פאדיחה רצינית של צה"ל (בין אם בשלב האיסוף, התכנון או הביצוע), שהופתע והונחת בזהירות, למלכודת שבמזל לא נגמרה רע יותר. לא ברור לי ממתי לוחמים מתראיינים לתקשורת בטרם נגמר האירוע (ובכלל) אבל גם בעניין הזה אין לי שום טענות כלפיהם. הם מילאו פקודות אחד לאחד. כולי תקווה שמשהו נלמד מכל הסיפור הזה שם בקודקודי הצבא ויתוקן עד הסיבוב הבא.

    שרבן- למרות שאני מסכים עם עיקרי הדברים, רד מהחיילים, חבר'ה צעירים שדיברו בכנות. הם ילמדו להבא מתי ומה אומרים ומה לא בראיון.

    השבמחק
  10. לאלה שמגוננים עכשיו על ה"חבר'ה הצעירים שדיברו בכנות" ומאשימים את הפוליטיקאים (כאילו שלא הפוליטיקאים אמורים לתת פקודות והצבא רק לבצע):

    יש לצה"ל גם דובר צה"ל - כזה שאמור לאסור על חיילים לדבר בכנות אם זה עלול לפגוע באינטרסים לאומיים כמו הרתעה.
    במקום זה דובר צה"ל נתנו לחיילי שייטת 13 דרור להתראיין על כל עמוד ראשי שהיה מוכן לקבל אותם. חיילי הקומנדו התבכיינו על זה שהם חטפו מכות כמו כוסיות מחבורה של אנשים שכל מה שהיה להם זה מקלות וסכינים.
    אם היו שולחים לסירה שני מג"בניקים עם פיינטבול זה בחיים לא היה קורה.

    חוצמזה, חיילי קומנדו זה לא "חבר'ה צעירים" שאני צריך לרדת מהם. חיילי קומנדו אמורים להיות מחסלים ללא חת. בושה וחרפה. חבורת כוסיות.
    בתרבויות לוחמות אחרות הם כבר מזמן היו עושים חראקירי או שותים רעל מרוב בושה. אבל אצלנו אין בושה - ההפך. הם מתראיינים בעיתון שנרחם עליהם.


    לאסף:
    כן, ברור. היתה מלכודת.
    סירה בלי נשק חם שחיכתה במים בינ"ל עד הבוקר עשתה אמבוש באישון לילה למסוק של קומנדו ימי.

    כמו שכבר כתבו פה לפני:
    "ממחיש את המציאות העקומה שבא אנחנו נמצאים!"
    אזרחים מגנים על הצבא.
    יאכטות עושות אמבוש למסוקים.
    חיילי קומנדו הם חבר'ה צעירים שצריך לרחם עליהם.
    ואנשים חמושים במקלות וסכינים בלבד, שמגנים על הסירה שלהם בלב ים מול מה שבעיניהם זה חיילי קומנדו של האויב שבא להשתלט עליהם באישון לילה - הם טרוריסטים צמאי דם.

    אה כן, ובגדי המלך החדשים כל כך יפים!

    השבמחק
  11. שרבן, אני כן מסכים איתך על עיקרי הדברים, ואני דווקא מאמין שהצבא פישל בענק- כי התחייב לבצע מטלה- ונכשל בה, ולא הפוליטיקאים.
    גם לגבי החיילים- אתה צודק, לא היה מקום לראיון כזה. רק כדאי לזכור שאין הרבה חיילים בצה"ל שהיו מוכנים לרדת במסוק אחד אחד לתוך הפגנה אלימה מצויידים ברובי צבע, לספוג אלימות עד כדי סכנת חיים, ועדיין להשמע להוראות המפקד ולחכות לרשות פתיחה באש. במציאות אין אנשים שמורדים אחד אחד לתוך המון חמוש בסכינים ומה לא, ומפלסים דרכם ללא פגע בכוח הזרוע והפיינט בול- גם לא בקומנדו הרוסי האמריקאי והאיראני העשויים ללא חת. הם קיבלו הוראות שלא תאמו את המציאות ופעלו לפיהן. כנס במפקד ששלח, באיש המבצעים שתכנן, בברק שאישר שניתן לבלום הפגנה של מאות אנשים באמצעות 10 לוחמים, המורדים אחד אחד ממסוק עם רובי צבע.

    ומה איתך? מתי אתה תולה לנו עבודה חדשה יפה על הקיר פה?

    השבמחק
  12. ואדים, גירית פה התחלה של דיון מעניין.. וזאת בסה"כ המטרה של קריקטורות כאלה, אז במשימה שלך עמדת בהצלחה.

    בלי להכנס עכשיו לאשמתם של החיילים, אני לא חושב שזה צודק לקרוא להם "חברוה של כוסיות".
    א- גם מקלות יכולים להרוג, כשמשתמשת בהם חבורה לא שפויה של עשרות אנשים, שעכשיו לפי כל מיני עדויות (גם בתקשורת הערבית) מתברר שעלו לספינה תוך כוונה ברורה להפוך לשאהידים (כולל צוואות מוקלטות והכל), בתוכם כלול גם חבר פרלמנט תימני, בעל דרכון דיפלומטי כמובן, שמצטלם עם שברייה שיכולה להוציא לגמל את המעיים.

    טעויות בשיקול הדעת נעשו פה בכל הרמות לפי מה שנחשף בתקשורת, אבל ראבאק, זה קל לקרוא לחיילי שייטת כוסיות כשאתה יושב על כורסא נוחה מול הטלוויזיה בבית.

    אתה יודע מה, זה שנזרק לסיפון התחתון מגובה של כמה מטרים באמת נראה כמו סמרטוט בדרך למטה.

    השבמחק
  13. אלעד:

    אם, כדבריך, אין הרבה חיילים בצה"ל שהיו מוכנים לסכן את חייהם ועדיין להשמע להוראות מפקדיהם - הרי שהמצב הרבה יותר גרוע ממה שתיארתי לעצמי. אני מאוד מאוד מקווה שאתה טועה.

    זה מה שחיילים אמורים לעשות - לסכן את חייהם ולהשמע להוראות מפקדיהם. נקודה.
    אדרבא אם מדובר בחיילי קומנדו, שהם מעצם הגדרתם יחידות חיסול עיליות. נכנסים, מחסלים, יוצאים.
    ובעיקר - שותקים!

    אבל לא במדינת Up-is-down שאנחנו חיים בה:
    "גיבורי השייטת" הכריז העמוד הראשי של ידיעות היום. המטומטמים היחידים שעדיין מאמינים לזבל הזה - שמדובר בגיבורים ולא בחבורת נקבות - זה העם היושב בישראל. כל שאר העולם כבר יודע. הנזק ההרתעתי כנראה לא יתוקן. בעיקר כי אנחנו ממשיכים לפמפם לעולם כמה אנחנו מסכנים, והעולם כבר מזמן לא רוצה לשמוע על זה.


    ואני לא נכנס במפקד ששלח אותם - כי אני לא מכיר אותו אישית. אני נכנס בכם - קהילת הבלוג - כי אתכם אני כן מכיר.
    ואין לכם בושה!

    אין לכם בושה להשוות אנשים עם רוגטקות (רוגטקות!!!) שנלחמים בחיילי קומנדו למחבלים שמתפוצצים במסעדות או שמטיסים מטוסים לתוך בניינים.

    אם האיש עם הרוגטקה שעומד כנגד חייל קומנדו עם שכפ"צ ונשק מפחיד אתכם עד כדי כך - אז הבעיה היא אצלכם, לא אצלו.

    הציור הזה של ואדים, שכולכם כ"כ מבסוטים ממנו ונותנים עליו הערות בונות, הוא ציור של מוג לב.

    נהיתם אומה של כוסיות יפי נפש. אומה שכל היום רק רוצה מלחמה אבל נבהלת כשאחד מחייליה נהרג או נפצע.
    אני מתבייש לחיות לצידכם.

    השבמחק
  14. והיתה פה מלכודת מתוכננת היטב. הם ידעו שאנחנו מתכוונים להגיע לספינה, ואת זה בדיוק הם רצו להשיג. כי הם הצליחו להבין, בניגוד אלינו, שהעולם מתנהל עכשיו על פי התקשורת, והמלחמה בזירה הזאת חשובה באותה מידה, אולי אפילו יותר, מהמלחמה בשטח.

    השבמחק
  15. וואו, חבר פרלמנט תימני עם שברייה...
    אני ממש משקשק.

    grow a pair

    השבמחק
  16. שרבן- שוב, אני מסכים, לא היה מקום לראיון. נקודה. איזה ברירות נתנו לחבר'ה האלה כשנתנו להם פקודות כאלה?. רק סביר שהיו פותחים באש מיד לאחר שנדקרו, או צפו בחייל שלצידם נדקר- זה כבר קרה לא פעם באירועי דקירה בהם שוטר פותח באש על הדוקר בשטח עירוני לבי לחשבן ובכל זאת לא שברו פקודה. יחידות אחרות, כדוגמת הימ"מ שאגב השתתף באירוע, היו מסרבות לפעול בהגדרות המשימה הללו- לראיה לוחמי הימ"מ צוות בידוק- שעולים על הסיפון בתום האירוע- מצויידים קומפלט בנשק אפודים קסדות ומסכות, להבדיל מלוחמי הצוות הפורץ (שייטת במקרה הזה) שהונחו לפעול כמו שכבר אמרתי ללא הכלים והפקודות המתאימות.

    לא ערכתי את ההשוואה אותה אתה מביא, נהפוך הוא, אני שמח שיש מי שמסכים איתי-אכן מדובר היה בהפגנה, אלימה, לכל דבר- כמו באלפי ההפגנות האלימות איתן התמודד צה"ל בעבר (וגם שם נהרגו מפגינים לא פעם).

    אתה באמת חושב שאני איש של סיפורי גיבורים? באמת? ודאי שלא הייתי נותן ציוני שבח למבצע הזה, אבל בין זה לבין: "נקבות\כוסיות", סקסיסטי משהו, את לא חושב שאתה נסחף?

    אולי אתה זה שנותן משקל כבד מדי לכותרות העיתון? שרבן בנאדם, אתה לא לחמת לבד במלחמות ישראל. איבדנו חברים ולא ראיתי איזו נימה של התקפלות או סימן לבהלה, לא בשטח, לא בבית שלי, ולא בבתים של אחרים. אז מה האשמות והבושה ?

    והציור הוא קריקטורה, שמתאימה בול לפרדוקס שמציגים לי בחדשות ה-CNN. בול.

    השבמחק
  17. ברור שאתה לא משקשק, אתה יושב מול המסך בבית, ולא מנסה להתגונן עם פיינטבול מול עשרות אנשים עם אלות וסכינים.

    הפואנטה היא שצריך להבין שכל "ההתבכיינות" שבגללה אתה כל כך נסער נועדה להעביר את העובדות ולהסביר את מה שקרה שם כי כמו שכבר נאמר, שדה הקרב האמיתי זה התקשורת.

    השבמחק
  18. לגבי הציור, אנחנו בלוג אמנות אחרי הכל, גם אני חושב שאפשר היה לנסות להעביר את המסר בצורה יותר מתוחכמת. מבחינת הסגנון, מרגשים מאוד את היד שלך אבל אני חושב שהיו לך כבר דברים יותר חזקים עם יותר אווירה.

    השבמחק
  19. אז בעצם אתם גיבורים?
    "כולנו שייטת 13" היה כתוב בשלטים בהפגנות.
    סתם אני מלכלך עליכם שאתם פחדנים.

    אז שיקום גיבור אחד פה ויגיד שלא היה לינץ' על הספינה.
    שיקום גבר אחד שיודה שמותר לאנשי הספינה לנסות להתגונן מהשתלטות של כוחות זרים בעודם במים בינ"ל.

    שיקום אחד עם מספיק אומץ להודות שצריך המון ביצים להגיע לעימות עם צה"ל כשאתה חמוש רק במקלות וסכינים. ביצים מברזל.

    שיקום אחד פה שלא מפחד להודות בעובדה שלא היה נשק על הספינה.
    ושיואיל להזכיר באותה נשימהו שהסיבה הרשמית של המצור היא שאנחנו לא רוצים שיבריחו לעזה נשק.

    שיקום צדיק אחד שיודה בפה מלא שהרגנו 9 אזרחים על ספינה ריבונית טורקית ששהתה במים בינ"ל.

    אבל זה לא יקרה.
    אתם מעדיפים להתעסק בשברייה של חבר פרלמנט תימני שמן במקום בעובדות.
    הכי חשוב להאשים אחרים ולהזכיר לעצמנו שאנחנו בכלל הצבא הכי מוסרי מהחמאס שיש.
    אנשי המשט אשמים שהרגו אותם. הגנה עצמית היא בעצם לינץ'. חיילים עם אקדחים הם גיבורים וערבושים עם מקלות הם מחבלים מסוכנים.
    הכל אתם תאכלו ותקיאו חזרה החוצה, רק כדי לא להתמודד עם המציאות.


    והנה, גם בלוג קישקוש נרתמים למאמץ הפרופגנדה המפוחדת של מדינת ישראל:

    ואדים מצייר לנו ציור שמנסה לטשטש את ההבדל בין מחבל אמיתי (כזה שהורג אזרחים) לבין אזרח חמוש במקל שמנסה להגן על ספינתו במים בינ"ל מפני השתלטות של חיילים חמושים באש חיה.
    וכולכם מברכים את ואדים על עבודה נהדרת וחשובה. אתם אפילו מייעצים לו על דרכים להעצים את המסר. גיבורים אחד-אחד.

    אלעד מספר לנו שהוא בכלל לא מפחד ושהוא לא נותן משקל לכותרות של עיתונים. אבל מסביבו כולם חוזרים כמו תוכי על מילים כמו לינץ' ומחבלים ותימני עם שברייה. מילים שמקורן בעיתונות המגויסת של השבוע האחרון.
    אין רמז לחשיבה מקורית בסביבתו של אלעד. אבל זה בסדר, אלעד מסכים עם כולם. אפילו איתי הוא מסכים - עקרונית. כלומר, כל עוד הוא לא נדרש להתמודד עם המסקנות של הדברים שהוא מסכים איתם.

    אסף מזכיר לנו פעמיים שזאת היתה מלכודת מתוכננת מראש.
    ורומז שצוואות מוקלטות הן הוכחה שניסו להרוג בנו ולא שהם חשבו (בצדק) שיש סיכוי שהם לא יחזרו חיים.
    אפילו אקדח אחד לא נמצא על הסיפון. אפילו לא איזה אקדח שנשכח באיזה ארונית מאובקת. כלום. אבל זאת לא עובדה מעניינת.
    לא. זאת היתה מלכודת ולדברי אסף יש אפילו הסכמה על כך.
    אז זהו שאין הסכמה על כך. תימני עם שבריה וערבוש עם רוגטקה הם לא כוחות מול חיילי קומנדו. גם לא שלושים כאלה. גם לא אם חיילי הקומנדו קיבלו הוראות לירות בפיינט-בול לפני שהם פותחים באש חיה.
    ערבים עם סכיני מטבח זה לא מלכודת לחיילי קומנדו עם אקדחים.

    ושגיא רכטר דואג להזכיר לנו שבעוד אני ישבתי לי מול המסך בבית, לוחמי השייטת ירדו מהמסוק לספינה בסה"כ כדי להתגונן מתימני עם שבריה - ולא, חס ושלום, כדי להשתלט עליה כשהם חמושים באקדחים.
    שגיא גם דואג להגיד לנו כמה הוא אוהב עובדות. עובדות זה חשוב.

    ולק"י דואג לחזק את ידי כולנו במציאות העקומה בה אנו חיים.
    תודה, לק"י!

    ************************

    אז כנראה שבאמת כבר אין בושה.
    וכנראה שהעובדות כבר לא חשובות.

    וברוח חוסר הבושה הפושה אומר גם את דעתי על הציור:
    הציור של ואדים מכוער.
    הציור מצביע על נפש של פחדן מוג לב. גיבור על חלשים.
    ומי מכם שחושב אחרת הוא גם פחדן מכוער בעיני.
    ואם נפסיד בקרב התקשורתי (שכדברי אסף ושגיא, הוא הוא הקרב האמיתי), הרי שזה יהיה רק בזכות הפחדנות שלכם שיוצאת לאור בציורים כמו של ואדים.
    כולכם שייטת 13. כולכם גיבורים בעיני עצמכם.
    אבל בעיני העולם אתם נמושות. אמנם נמושות עם מסוקים ונשק וכסף, אבל עדיין נמושות.
    נמושות שנבהלות כל עת שחייל נפצע במהלך פעילות צבאית. כאילו שזה לא מה שאמור לקרות - שחיילים יפגעו כדי למנוע אבידות בקרב אזרחים. כאילו שזה לא התפקיד שלהם.

    אני מצטער אבל זה לא אשמת הפוליטיקאים. זה גם לא אשמת העיתונות. זה בטח לא אשמת הטורקים.
    זאת אשמתכם.

    השבמחק
  20. אוקי, אני זורם איתך.
    מסקנותי-אני מקווה שלאחר חקירה מקיפה יועמדו לדין מי שברשלנותם הפושעת שלחו חיילים ללא פקודות וציוד מתאימים לפזר הפגנה המונית אלימה. פעם אחת על שסיכנו חיי חיילים לשווא (על מנת שוב לנסות להצטייר טוב יותר בתקשורת העולמית), ופעם שנייה על שגרמו בכך למותם של 9 מפגינים. כל זאת בהנחה שגם בצד השני יועמדו מארגני המשט לדין, על שברשלנותם סרבו להישמע להוראות הצבא, והובילו התנגדות למעצר באופן אלים ופושע.

    מה שמבדיל אדם אמיץ מסתם פסיכי,בעיני, הוא מבחן התוצאה. עכשיו אני כידוע, פחדן בעיניך, אז מן הסתם שאם כוח צבא גרמני היה עולה על היאכטה שלי-במים בין לאומיים- וקורא לי לעצור, ומבקש לעלות ולוודא שאינני מבריח סמים למשל (שלא נדבר על טילים רחמנא ליצלן)- ואפילו אם היה מבקש ממני להתלוות אליו לברלין- ולמרות אי אילו מחשבות שיעלו במוחי- כי מיהו בכלל שיעז? ורצון עז לשבור את אפו לזכר שישה מליון- הייתי יושב איפה שהיה אומר (ואולי עושה שיחת טלפון לעורך דין)- כי הוא חייל ויש לו רובה וחברים שלו מחכים במאחורה, והם נראים גרמנים למדי. כן צבע לא צבע, לא משחק איתו משחקים.
    לא ביצעתי עברה,לא נשקפת סכנה לחיי, ואין בי רצון להיות שהיד, סליחה, התכוונתי גיבור. גיבור מת זאת אומרת. אז נסגור חשבון אחר כך, ונדרוש פיצויים ממשלת גרמניה על מעצר ללא שום הצדקה.

    ככה שלא, שהידים אינם אמיצים בעיני, גם לא מפגינים פרועים, וכשבועטים להם בביצים הם נופלים מהר, ואף דומעים. המהדרין אף מגישים תביעה בבית הדין בהאג. ברזל או לא, את המסיר חלודה תשמור לקומנדו הרוסי, או איפה שבעינך לוחמים הם עדיין לוחמים.

    עכשיו תורך, קצת ת'כלס, מהו באמת עווני בעינך?
    כי לרוב הצולבים יש כבר דעה מוקדמת בעניין, האם מדובר בקיומה של מדינת היהודים-מדינת ישראל? או מלחמת החורמה הערבית בה מיום הקמתה? הכיבוש הציוני? הטרור הפלסטיני? המצור?
    מה אתה חושב שעלינו לעשות?

    השבמחק
  21. טוב, כתבתי תגובה ארוכה והיא נמחקה, ובאמת שאין לי כח להטיף לך מוסר, שרבן, אז אני לא אטיף.

    מה שכן, כשאתה קורא ל"פעילים" האלה על הספינה "כוסיות", "שמנמנים" ו"ערבושים", זה נראה לי כמו דמגוגיה זולה שנועדה להפחית מעוצמת האירוע, ואפילו קצת גזענות- למה ערבושים? למה לא ערבים? ולמה ערבים בכלל, גם היו שם תורכים, ועוד נשמות טובות מעוד כמה מדינות. למה להכליל?

    אני רק מודה לאנשים כמוך, שבימים בהם אני מפקפק בצדקת הדרך שלי, רק הופכים אותי ליותר ציוני.

    השבמחק