לא הייתי מעיז להעלות את הדברים האלה בנפרד, אבל כשאני שם אותם ביחד אני יכול להגיד שזה כל מני אימונים וסקיצות שצברתי במשך כמה זמן והגיע זמן להפטר מהם ולעבור הלאה :)
אני אשמח להערות, אפילו מספרתי אותם כדי שיהיה קל להתיחס.
כתבתי מוקדם יותר תגובה מפורטת, אבל אנחנו בישראל, וכשרק מתחיל לטפטף ישר כל התשתיות קורסות ומתחילות הפסקות חשמל :/
בכל אופן, עבודה טוב, נחמד לראות שאתה שומר על כושר. שים לב לשמור על הסילואטות ברורות כדי לא לאבד את הקריאות. למשל ב-2 הסילואטה של החייל נאבדת בסלעים שברקע שלו, והנשק שלו ממשיך את הקו של הסלע מימין. בנוסף, יש מקומות שהיררכיית הטונים לא ברורה ויש 'הבלחות' של טון בהיר מדי או כהה מדי יחסית לאזור שלו. ב-3 המבנה במיד-גראונד שובר את הרגשת העומק בגלל הטונים הכהים עליו ביחס לסביבתו.
מה זה ה 6 הזה? בחיים לא ראיתי את זה, זה ממש ממש אדיר! תקח אותי לשם! עם זאת, למרות החלל הנהדר, האחרון אהוב עליי במיוחד. הצבעוניות מוצלחת מאוד, ולמרות שהקומפוזיציה יחסית סימטרית ופשוטה היא עובדת טוב.
היי יופי של עבודות בטח כבר אמרו לך אבל רואים שיש הבנה טובה באיך אור עובד ( רק האפקט SSS מרגיש מעט מודגש מדי). אני מרגיש שחסר קצת עומק בחלק מהעבודות יש כמה דברים שלמדתי מספר מצויין שנקרא drawing scenery" by jack ham שעוזרים ליצור תחושת עומק וזה שימוש באלמנטים רפיטיטיביים שעוקבים אחרי קווי פרספטיבה לעומק התמונה, או איזשהו שביל שמתעקל למרחק כמו כן יש את עקרון ה-3, שאומר שצריכה להיות היררכיה מסויימת בין האלמנטים בקומפוזיציה לפי משקל של כל אחד (גודל ,צורה, רמת פירוט וכו)כדי ליצור נקודת פוקוס, לדוגמה בציור מס 7 שם יש 2 אלמנטים בעלי אותו משקל. לגבי הטונאליות כדאי לפשט את התמונה ל3-4 טונים שונים כהה בהיר ו2 אמצעיים .
באופן כללי ובלי קשר לעבודות שלך אני חושב שהאתגר הגדול בציור סביבות זה האיזון בין היחס לתמונה ככתמים שטוחים בקומפוזיציה דו מימדית לבין היחס לפרספקטיבה והתלת מימדיות. אני יודע כתבתי פה קצת בכלליות בלי להתייחס ספציפית לרוב העבודות אבל זה ידע שתקף לגבי כל עבודת סביבה נוף כך שאולי זה יעזור (:
טוב, לי אין הערות. תצטרך לחכות למישהו שמבין בזה יותר. לי זה נראה כמו סקיצות מצויינות וכיף לראות אותן יחד עם כל הצבעים והקומפוזיציות השונות.
השבמחקמצטרף לתגובה של אביב. הרבה אווירה יצרת בחלקן.
השבמחקפייבורטיטים זה 3, 4 ו-6
כתבתי מוקדם יותר תגובה מפורטת, אבל אנחנו בישראל, וכשרק מתחיל לטפטף ישר כל התשתיות קורסות ומתחילות הפסקות חשמל :/
השבמחקבכל אופן, עבודה טוב, נחמד לראות שאתה שומר על כושר.
שים לב לשמור על הסילואטות ברורות כדי לא לאבד את הקריאות. למשל ב-2 הסילואטה של החייל נאבדת בסלעים שברקע שלו, והנשק שלו ממשיך את הקו של הסלע מימין.
בנוסף, יש מקומות שהיררכיית הטונים לא ברורה ויש 'הבלחות' של טון בהיר מדי או כהה מדי יחסית לאזור שלו. ב-3 המבנה במיד-גראונד שובר את הרגשת העומק בגלל הטונים הכהים עליו ביחס לסביבתו.
בסך הכל, כיף להסתכל :]
מה זה ה 6 הזה? בחיים לא ראיתי את זה, זה ממש ממש אדיר! תקח אותי לשם!
השבמחקעם זאת, למרות החלל הנהדר, האחרון אהוב עליי במיוחד. הצבעוניות מוצלחת מאוד, ולמרות שהקומפוזיציה יחסית סימטרית ופשוטה היא עובדת טוב.
כל ה-6 טובים מאוד,במיוחד 2 העליונים וה-4 מלמעלה. השילוב של האלמנט המד"בי לא כל-כך הצליח ב-3, בעיקר בגלל בעיית קומפוזיציה.בסה"כ עבודות יפות מאוד.
השבמחקתודה על כל התגובות.
השבמחקנעם - אפשר לפרט קצת על 3?
ענת, הייתי בטוח שאת דווקא הכי תאהבי את הצבעים ב-1.
היי יופי של עבודות בטח כבר אמרו לך אבל רואים שיש הבנה טובה באיך אור עובד ( רק האפקט SSS מרגיש מעט מודגש מדי).
השבמחקאני מרגיש שחסר קצת עומק בחלק מהעבודות יש כמה דברים שלמדתי מספר מצויין שנקרא drawing scenery" by jack ham
שעוזרים ליצור תחושת עומק וזה שימוש באלמנטים רפיטיטיביים שעוקבים אחרי קווי פרספטיבה לעומק התמונה, או איזשהו שביל שמתעקל למרחק כמו כן יש את עקרון ה-3, שאומר שצריכה להיות היררכיה מסויימת בין האלמנטים בקומפוזיציה לפי משקל של כל אחד (גודל ,צורה, רמת פירוט וכו)כדי ליצור נקודת פוקוס, לדוגמה בציור מס 7 שם יש 2 אלמנטים בעלי אותו משקל. לגבי הטונאליות כדאי לפשט את התמונה ל3-4 טונים שונים כהה בהיר ו2 אמצעיים .
באופן כללי ובלי קשר לעבודות שלך אני חושב שהאתגר הגדול בציור סביבות זה האיזון בין היחס לתמונה ככתמים שטוחים בקומפוזיציה דו מימדית לבין היחס לפרספקטיבה והתלת מימדיות.
אני יודע כתבתי פה קצת בכלליות בלי להתייחס ספציפית לרוב העבודות אבל זה ידע שתקף לגבי כל עבודת סביבה נוף כך שאולי זה יעזור (: