יום רביעי, 21 ביולי 2010

טבע דומםםם



עוד אחד מהכיתה של ניפו. שמן על נייר, 24x30.

6 תגובות:

  1. היי אסף, מה הייתה המטרה המרכזית פה בשבילך, לתפוס נפחים או להגיע לריאליזם, תאורה, צבעים, וכו ?

    הנפחים פה מאד טובים, יש קצת בעיה בטקסטורות אבל זה זניח כי מבינים את כל העצמים, הכי טוב זה הקומקום, כמובן שהבעיות יכולות להיות בגלל התאורה בסטודיו, הביצה והתפוח לא ממש מבריקים וזאת יכולה להיות הסיבה. ללחם חסר הטקסטורות של הפרוסה החתוכה. כמה זמן לקח לך, ובכמה שיעורים?

    השבמחק
  2. הטקסטורות פחות העסיקו אותי, ופלטת הצבעים היא די מוגבלת, ככה שקשה לי להגיע לצבעים מסוימים, אבל זה משתפר לאט אט.

    לקח בין שלוש לארבע שעות. ציור בשיעור.

    השבמחק
  3. קודם כל זה הרבה יותר טוב מהמון ציורי טבע דומם שיצא לי לראות לאחרונה בכל עשרות האתרים שחרשתי עליהם. אז כל הכבוד.
    אני לא בטוחה לגבי השאלה שנשאלה כאן לגבי מטרת התרגיל.
    המטרה הסופית והיחידה בציור (מהסוג הזה) היא ליצור משהו מוחשי.
    זה גם נפחים - מודלינג, זה גם "טקסטורה", זה גם צבעוניות, או יחסים טונאלים. זה גם ג'סצ'ר, ומדידות ועוד המון דברים.
    לא יודעת בקשר למסגרת שבה אתה לומד, אבל ההמלצה לדעתי היא לנסות תמיד להשיג את המקסימום. משהו בסגנון "תתחיל הכי מהר שלך ואז תגביר".

    בעיקרון, לגביו החיות של הציור - חשוב לזכור עיקרון אחד:
    בטבע יש הרמוניה של צבעים (ועוד הרבה דברים כן). כל פריים שתיקח, ולא משנה באיזה תנאים הוא צולם או נראה, יש הרמוניה מסויימת. אם תסתכל על אותו המודל שלך דרך פילטר כחול, או שחור לבן, עדיין יהיו יחסי הצבעים בין הדברים כמו היחסים ללא הפילטר.
    עכשיו,
    הצבעים שלך על הפלטה הם לא כמו הצבעים של המדפסת, או כמו כל הצבעים שהעין שלך רואה. זאת אומרת, שאתה מוגבל מבחינת סרגל הצבעים שלך. אבל
    אתה עדיין חייב לשמור על היחסים בין הצבעים.
    ככל השיחסים נשמרים בדיוק כך הציור שלך יהיה חיי יותר ומוחשי יותר.

    סליחה על החפירה. :)
    בהצלחה בהמשך.

    השבמחק
  4. thumbs up :)
    looking good
    the model didn't show up this week?

    השבמחק
  5. לניפו יש מתכונת כזאת של שבוע מודל, שבוע מודלית, שבוע טבע דומם. עכשיו הוא נתקע קצת על טבע דומם. מבחינתי זה טוב לתרגול, יש הרבה יותר מגוון בצבעים. והם לא זזים הרבה.

    השבמחק